

Книжкам - турботливі руки!
Єдині вимоги щодо використання і збереження підручників учнями школи:
- дбайливо поводитись з підручниками як з бібліотечними, так і з своїми власними;
- при одержанні підручників з бібліотеки переглянути їх і про виявлені дефекти повідомити бібліотекаря, якщо підручник має незначні пошкодження, відремонтувати його в «Книжковій лікарні»;
- якщо учнем підручник втрачений чи пошкоджений — повернути до бібліотеки такий же підручник або замінити його іншим, який визнаний, бібліотекою рівноцінним за змістом і вартістю;
- учні, які не здали підручники за минулий навчальний рік, позбавляються права користуватись бібліотекою.
До учнів, які недбайливо поводитимуться з підручниками, застосовувати заходи громадського впливу через учнівське самоврядування.
Поради для учнів
Як вибрати книгу для читання ?
Зайшовши до бібліотеки, треба звернутись до її каталогів. В
перекладі з грецької „каталог” означає „перелік”. Отже, каталог –
перелік усіх книг, які є в бібліотеці. Каталог необхідний кожній
бібліотеці, він служить посередником між книгою і читачем. Переглядаючи
каталог, читач дізнається, чи є вбібліотеці потрібна йому книга, які
книги є в бібліотеціз даної теми, які книги конкретного автора можна
прочитати в цій бібліотеці.
В картотеках картки з назвами книг підібрані за окремими темами.
На книжкових виставках ти завжди знайдеш цікаві книги.
Переглянь бібліографічні покажчики. Це книги про книги. В них ти
знайдеш анотації – короткі розповіді про зміст книги і поради, кому
рекомендована дана книга.
Ти можеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.
Що читати?
Ви часто запитуєте бібліотекаря: “Дайте, будь ласка, почитати
щось гарне.” Але різному емоційному стану відповідає різна художня
література.
Художнє слово володіє універсальною здатністю пробуджувати уяву,
фантазію, переносити в омріяний світ, сприяти інтимному самовираженню
через контакт із віртуальним художнім світом.
Тому, якщо ти:
прагнеш до емоційної розрядки, то гарна, чуттєва поезія може налаштувати на ліричний лад;
хочеш
відволіктись від буденних клопотів, то гостросюжетна проза - найкраще
читання в такому випадку. Воно скрасить буденність та подарує цілу гаму
переживань;
хочеш спонукати себе до емоційних роздумів про життя, то зображення людських доль – це читання для тебе;
хочеш заповнити свій вільний час, то читання – це змістовне, благородне і приємне проведення дозвілля.
Кожна людина, яка регулярно працює над власним розвитком, рухається до успіху, постійно потребує нові знання, отримати які можна за допомогою багатьох джерел, основними з яких є звичайно книги. Книги являють собою найдоступніше джерело знань, однак, це не означає, що їх читання - просте заняття. Необхідно володіти знаннями про правильне читання книг.
Для того, щоб правильно читати книги, дуже важливо вміти правильно їх вибирати. Адже чи варто продовжувати читання, яке певною мірою здається вам марним, нецікавим і нудним? Навіщо витрачати час на те, що вам зараз непотрібно і можливо ніколи не знадобитися?
Виріб книги дуже відповідальна справа, аналогічна до покупки дорогої речі, адже це ваш багаж знань і майбутній досвід, від яких безпосередньо залежить ваш рух до успіху. Лише правильно вибрані книги заощадять ваші час і гроші, допоможуть отримати корисну інформацію.
Читання книг повинно задовольняти ваші потреби та поставлені цілі. Найкорисніше читати ті книги, які відповідають поставленим цілям та можуть допомогти вирішити поставлені перед вами завдання. Зокрема йдеться про спеціалізовану літературу, яка сприяє підвищенню кваліфікації працівника та допомагає в саморозвитку.
Ознайомтеся з біографіями авторів, які мають репутацію, авторитет, досвід у вивченні та використанні необхідних для вас знань. Також відвідайте соціальні сервіси для любителів читання, де існує можливість ознайомитися з відгуками читачів і критиків. Особливу увагу зверніть на опис книги, дізнайтеся, чи підходить вона вам і чи є в ній потрібна інформація.
Зрозуміти, чи дійсно цікаве видання, чи складною або доступною мовою подається матеріал, можна прочитавши кілька абзаців. Книга повинна читатися з легкістю, адже тексти, які усвідомлюються лише в глибокому розумінні, читати не цікаво.
Запам'ятайте, читання спеціальної та професійної літератури повинно бути активним! У процесі читання корисно виділяти, підкреслювати, коментувати і виписувати найбільш значущі частини тексту. Виділяючи важливу інформацію, значно краще засвоюється і запам'ятовується матеріал. Потрібно старатися не давати собі розслабитися, і тримати свідомість зосередженим на потрібному матеріалі, а не просто бігати очима по тексту.
Звичайно ж, метод активного читання не відноситься до читання художньої літератури, яку ви читаєте, щоб просто відпочити.
Щоб глибше розуміти прочитане, спробуйте отримати загальне уявлення про книгу і проведіть аналіз її структури, шукайте спільну мову з автором і глибоко вникайте в суть тексту, формуйте власну критичну думку.
Ще одне важливе правило читання книг - частіше запитуйте себе про те, чим може бути вам корисна та або інша порада і як можна використати її у своєму житті.
Буває, що прочитавши одну книгу з саморозвитку, людина починає жадібно читати іншу. У більшості випадків корисність такого читання дорівнює нулю. Оскільки отримана інформація не використовується, вона з часом забувається, адже великий потік інформації просто не встигає укластися по поличках у свідомості. Тому прочитавши книгу цілком, не поспішайте завантажувати або купувати іншу, а краще складіть план дій з розвитку на основі отриманих знань. Застосовуйте отримані знання на практиці. Хороша книга - це не бульварний роман, який читають за один день, а дар долі, який вам, необхідно вміло втілювати на ділі.
Запам'ятайте, не все прочитане обов'язково може бути застосовано до вашої ситуації і до вас особисто. Автор тільки описує свою точку зору, і вам не обов'язково дотримуватися його поглядів. Відкидайте марне і забирайте корисне.
Якщо вам зустрічаються невідомі вирази, фрази або слова, не лінуйтеся дізнатися їх зміст і тлумачення. Також не лінуйтеся дивитися на посилання та примітки, часом там знаходитися досить цікава, і найголовніше корисна інформація.
Досить складно читати книги різної тематики упереміж. Краще вивчати доповнювальні одна одну книги або які розглядають ті ж проблеми, але вже під іншим кутом. Це дозволяє краще зрозуміти прочитану книгу і розглянути предмет з усіх боків.
Якщо вам сподобалася книга, і ви почерпнули масу корисної інформації - неодмінно поділіться радістю з іншими. Залиште відгук про книгу в соціальних мережах, напишіть повноцінну рецензію у своєму блозі, складіть перелік найкращих цитат, порекомендуйте книгу друзям і знайомим. Так ви не тільки допоможете комусь отримати цінні та унікальні знання, а також самі зайвий раз підведете підсумок читання книги і розкладете по поличках засвоєну при читанні інформацію
Як правильно читати книги
Безумовно, читати книги корисно для інтелектуального, професійного і морального розвитку людини. Правильне читання книг - шлях до унікальних знань, який веде людину вперед і дає можливості для покращення життя, професійного та особистого самовдосконалення.Кожна людина, яка регулярно працює над власним розвитком, рухається до успіху, постійно потребує нові знання, отримати які можна за допомогою багатьох джерел, основними з яких є звичайно книги. Книги являють собою найдоступніше джерело знань, однак, це не означає, що їх читання - просте заняття. Необхідно володіти знаннями про правильне читання книг.
Для того, щоб правильно читати книги, дуже важливо вміти правильно їх вибирати. Адже чи варто продовжувати читання, яке певною мірою здається вам марним, нецікавим і нудним? Навіщо витрачати час на те, що вам зараз непотрібно і можливо ніколи не знадобитися?
Виріб книги дуже відповідальна справа, аналогічна до покупки дорогої речі, адже це ваш багаж знань і майбутній досвід, від яких безпосередньо залежить ваш рух до успіху. Лише правильно вибрані книги заощадять ваші час і гроші, допоможуть отримати корисну інформацію.
Читання книг повинно задовольняти ваші потреби та поставлені цілі. Найкорисніше читати ті книги, які відповідають поставленим цілям та можуть допомогти вирішити поставлені перед вами завдання. Зокрема йдеться про спеціалізовану літературу, яка сприяє підвищенню кваліфікації працівника та допомагає в саморозвитку.
Ознайомтеся з біографіями авторів, які мають репутацію, авторитет, досвід у вивченні та використанні необхідних для вас знань. Також відвідайте соціальні сервіси для любителів читання, де існує можливість ознайомитися з відгуками читачів і критиків. Особливу увагу зверніть на опис книги, дізнайтеся, чи підходить вона вам і чи є в ній потрібна інформація.
Зрозуміти, чи дійсно цікаве видання, чи складною або доступною мовою подається матеріал, можна прочитавши кілька абзаців. Книга повинна читатися з легкістю, адже тексти, які усвідомлюються лише в глибокому розумінні, читати не цікаво.
Запам'ятайте, читання спеціальної та професійної літератури повинно бути активним! У процесі читання корисно виділяти, підкреслювати, коментувати і виписувати найбільш значущі частини тексту. Виділяючи важливу інформацію, значно краще засвоюється і запам'ятовується матеріал. Потрібно старатися не давати собі розслабитися, і тримати свідомість зосередженим на потрібному матеріалі, а не просто бігати очима по тексту.
Звичайно ж, метод активного читання не відноситься до читання художньої літератури, яку ви читаєте, щоб просто відпочити.
Щоб глибше розуміти прочитане, спробуйте отримати загальне уявлення про книгу і проведіть аналіз її структури, шукайте спільну мову з автором і глибоко вникайте в суть тексту, формуйте власну критичну думку.
Ще одне важливе правило читання книг - частіше запитуйте себе про те, чим може бути вам корисна та або інша порада і як можна використати її у своєму житті.
Буває, що прочитавши одну книгу з саморозвитку, людина починає жадібно читати іншу. У більшості випадків корисність такого читання дорівнює нулю. Оскільки отримана інформація не використовується, вона з часом забувається, адже великий потік інформації просто не встигає укластися по поличках у свідомості. Тому прочитавши книгу цілком, не поспішайте завантажувати або купувати іншу, а краще складіть план дій з розвитку на основі отриманих знань. Застосовуйте отримані знання на практиці. Хороша книга - це не бульварний роман, який читають за один день, а дар долі, який вам, необхідно вміло втілювати на ділі.
Запам'ятайте, не все прочитане обов'язково може бути застосовано до вашої ситуації і до вас особисто. Автор тільки описує свою точку зору, і вам не обов'язково дотримуватися його поглядів. Відкидайте марне і забирайте корисне.
Якщо вам зустрічаються невідомі вирази, фрази або слова, не лінуйтеся дізнатися їх зміст і тлумачення. Також не лінуйтеся дивитися на посилання та примітки, часом там знаходитися досить цікава, і найголовніше корисна інформація.
Досить складно читати книги різної тематики упереміж. Краще вивчати доповнювальні одна одну книги або які розглядають ті ж проблеми, але вже під іншим кутом. Це дозволяє краще зрозуміти прочитану книгу і розглянути предмет з усіх боків.
Якщо вам сподобалася книга, і ви почерпнули масу корисної інформації - неодмінно поділіться радістю з іншими. Залиште відгук про книгу в соціальних мережах, напишіть повноцінну рецензію у своєму блозі, складіть перелік найкращих цитат, порекомендуйте книгу друзям і знайомим. Так ви не тільки допоможете комусь отримати цінні та унікальні знання, а також самі зайвий раз підведете підсумок читання книги і розкладете по поличках засвоєну при читанні інформацію
Як працювати з підручником
- Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст. Пам’ятай, що читання підручника без напруження думки – марна трата часу.
- Працюй завжди з ручкою або олівцем в руках.
- Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.
- Поділи в думці текст на частини і знайди основну думку.
- Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою,графіками, схемами підручника. Пам’ятай, що безхронології та карти немає історії.
- Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти,явища з іншими.
- Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного. Коли такий план подано вчителем, то вивчай матеріал за планом.
- Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
- Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал,спочатку частинами, а потім – у цілому весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам – просторо.
- Виконуй завжди домашні завдання.
- Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй систематично і наполегливо над книжкою.
Як працюють з довідковою літературою
Навіть найрозумніша людина в світі не може пам’ятати великі події
сучасного та минулого, численні дати, цифри, факти. Доповнюють пам’ять
людини книги, які всезнають, словники, довідники, енциклопедії. Ці книги
– друзі нашої пам’яті, вони дають відповідь на будь-яке питання. Як же
ці книги побудовані? Як ними користуватися в роботі? Найпростіші з них
:
1. Словники. В них зібрані слова,розташовані в алфавітному порядку.
Найбільшим попитом користується орфографічний словник. Майже всі ми ним
користуємося, коли не знаємо, як писати те чи інше слово. Коли ж Вас
цікавитиме значення слова та історія його походження – користуйтеся
„Тлумачним словником”. Словник російського вченого і письменника В.Даля,
де автор зібрав 200000 слів, особливо відомий. Кожне слово тут має
пояснення і тлумачення. Цей словник надає велику допомогу причитанні
російської дореволюційної літератури, пояснює слова, які нам сьогодні
незрозумілі. Читаючи газети та журнали, ви часто зустрічаєтесь зі
словами, які прийшли з інших мов народів світу – тут вам допоможе
„Словник іншомовних слів”. Кожен учень – повинен мати відповідні навички
роботи зі словником. Уважно переглядайте передмову до
словників,знайомтеся з умовними позначеннями. Нашим добрим помічником є:
2. Енциклопедії. Саме слово взяте з грецької мови і означає:
„коло знань”. В наш час енциклопедіями називають книги, в яких коротко
викладено у певній системі дані про науку,техніку, культуру, природу,
мистецтво та ін. У більшості матеріал в енциклопедіях розміщено
аалфавітному порядку.Винятком з цього є „Дитяча енциклопедія”. В ній
матеріал розташований по системі знань. В її створенні брали участь
педагоги, письменники, художники.Кожний том присвячений окремій галузі
знань. У кожному томі вміщуються таблиці й різні допоміжні покажчики:
хронологічний, алфавітний,бібліографічний. Останній рекомендує найбільш
цікаві книги з теми, якій присвячено даний том. Як же користуватися
„Дитячою енциклопедією.”? Насамперед, потрібно визначити, в якому том
ізнаходиться потрібний матеріал. Припустимо, що вас цікавить історія
середніх віків. „Історія людського суспільства” знаходиться в 7-му томі,
отже, необхідний матеріал ми знайдемо в 7-му томі. Є ще галузеві
енциклопедії: географічна, хімічна,технічна... Вони також допоможуть вам
у вивченні шкільної програми.
Як написати реферат
- Визначити тему.
- Підібрати літературу: документи, першоджерела; монографії, довідники, збірники; газетні та журнальні матеріали.
- Ґрунтовно вивчити літературу.
- Скласти первісний варіант плану майбутнього реферату.
- Виділити основні питання.
- Систематизувати опрацьований матеріал.
- Остаточно продумати та уточнити план реферату.Обов’язково включити у план актуальні теми і їхзначення.
- Написати реферат.
- У кінці реферату слід скласти список використаної літератури.
Як читати газету
- Читай газету щодня.
- Газети розкажуть тобі про найважливіші події, що відбуваються в нашій країні й у всьому світі.
- Перед тим, як почати читати газету, переглянь заголовки всіх статей – це допоможе тобі вибрати в ній найцікавіший матеріал.
- Читаючи газету, користуйся картою. Знайди на ній місця, про які прочитав у газеті.
- Пояснення незрозумілих слів знайди в словнику, або про їх значення запитай у вчителя, бібліотекаря.
- Опрацюй додаткові інформаційні джерела, що стосуються тематики, яка тебе дуже зацікавила.
Як працювати з текстом параграфа
- Уважно прочитай текст параграфа, запитання і завдання до нього.
- Знайди в тексті відповіді на поставлені запитання. Виконай усі завдання.
- Запам’ятай усі терміни і поняття.
- Склади план своєї розповіді. Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.
Як користуватися навчальною, довідковою та додатковою літературою
* Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.
*
Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на запитання, що
вас цікавить: у підручнику,довіднику чи додатковій літературі.
* Насамперед використайте підручник, потім – довідник, а тоді – додаткову літературу.
* Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв. Залежно від мети використайте такі види читання:
- читання – перегляд, коли книжку переглядають швидко,
зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше
ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст);
- вибіркове читання або повне, коли читають не весь текст, а
тільки потрібні місця; читання з різних видів записів прочитаного.
*
Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не
обмежуйтеся побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію,
виділіть основне, складіть план прочитаного.